για μια καλύτερη ζωή

images 3     Αναπνεύστε σωστά

Ο τρόπος που αισθανόμαστε, σκεφτόμαστε και λειτουργούμε επηρεάζεται από τον τρόπο που αναπνέουμε. Η βελτίωση της αναπνοής μας έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη οξυγόνωση του εγκεφάλου και κατά συνέπεια την καλύτερη λειτουργία του. Ένα ακόμα όφελος του να εστιάσουμε στην αναπνοή μας είναι το ότι μας δίνει την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με το σώμα μας και τις ανάγκες του. Παράλληλα μπορούμε να αξιοποιήσουμε τον ρυθμό της αναπνοής μας, αφού μας δίνει τον χρόνο να πάρουμε τον ρόλο του παρατηρητή της κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε. Έτσι δημιουργούμε την δυνατότητα να αναλογιστούμε τις επιλογές που έχουμε σε σχέση με την αντίδραση μας σε αυτήν.

 2brains   Eπικοινωνήστε καλύτερα

Ο τρόπος που επικοινωνούμε επηρεάζει την αυτοεκτίμηση μας, τον τρόπο που αισθανόμαστε για τους γύρω μας και το πώς αντιλαμβανόμαστε την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Να θυμάστε πάντα πώς η επικοινωνία αποτελείτε από το λεκτικό μέρος, το περιεχόμενο δηλαδή των όσων λέμε και το μη λεκτικό μέρος, το ύφος, τις κινήσεις, τον τόνο της φωνής, τις εκφράσεις του προσώπου, την γλώσσα του σώματος. Είναι σημαντικό να έχετε ξεκαθαρίσει τις απόψεις σας αλλά και τον σκοπό σας πριν ξεκινήσετε μια σημαντική συζήτηση. Στην διάρκεια της συζήτησης εστιάστε στο να ακούσετε και να κατανοήσετε τον συνομιλητή σας και ελέγξτε πιθανές παρερμηνείες. Αποφύγετε να υποδεικνύετε στους άλλους, ακόμα και στα παιδιά σας, τι να κάνουν. Αντικαταστήστε την κριτική λέγοντας πως νιώθετε για την συμπεριφορά τους και πως αυτή σας επηρεάζει. Προσπαθήστε να πείτε αυτό που πραγματικά επιθυμείτε με τρόπο κατανοητό και διάθεση να συνεργαστείτε και όχι να επιβληθείτε. Αναλογιστείτε τις ανάγκες σας και μην παραλείψετε τις ανάγκες του άλλου. 

trust    Εμπιστευτείτε τον εαυτό σας

Πολλές φορές άθελα τους οι γονείς μεταφέρουν στα παιδιά τους πεποιθήσεις που ενώ έχουν στόχο να αυξήσουν την ασφάλεια τους, στην πραγματικότητα αναπτύσσουν μέσα την αίσθηση του φόβου και της αγωνίας για ανύπαρκτα πράγματα και υποθετικές καταστάσεις. Η αίσθηση αυτή συχνά ακολουθεί τα παιδιά και στα ενήλικα τους χρόνια δημιουργώντας περιορισμούς και αποδυναμώνοντας την αυτοπεποίθηση τους. Δεν είναι λίγες οι φορές όπου η αίσθηση ασφάλειας συγχέεται με τον φόβο της απώλειας όλων αυτών των πραγμάτων ή συνθηκών που μας κρατούν ασφαλή. Στην πραγματικότητα κανένα αντικείμενο και καμία εξωτερική συνθήκη δεν είναι αρκετά ισχυρή ώστε να εξασφαλίσει την πολυπόθητη ασφάλεια.  Η ζωή εξ ορισμού είναι γεμάτη ανατροπές και συχνά μας φέρνει αντιμέτωπους με απρόβλεπτες καταστάσεις. Μόνο η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, η αυτοπεποίθηση και η πίστη πώς ότι κι αν συμβεί θα βρούμε τον τρόπο να το αντιμετωπίσουμε μπορούν να δημιουργήσουν μια σταθερή και ουσιαστική αίσθηση ασφάλειας.  Όποιος δεν έχει καταφύγιο τον εαυτό του είναι συναισθηματικά άστεγος.

forgiveness-copy     Συγχωρέστε αυτούς που σας πλήγωσαν

Ετυμολογικά η λέξη συγχώρεση παραπέμπει στην δημιουργία χώρου. Όταν είμαστε σε θέση να συγχωρέσουμε έναν άνθρωπο ή και τον ίδιο μας τον εαυτό συμβολικά κάνουμε «χώρο» για αυτόν στην ζωή και την καρδιά μας. Παράλληλα απελευθερωνόμαστε από τα δεσμά του θυμού, της απογοήτευσης, του φόβου, της αίσθησης αδικίας και έτσι δημιουργούμε  χώρο για νέες εμπειρίες. «Όταν συγχωρούμε, απελευθερώνουμε έναν κρατούμενο και στη συνέχεια ανακαλύπτουμε ότι αυτός ο κρατούμενος ήταν ο εαυτός μαςSmedes

 

Ακούστε Μουσική

Η μουσική είναι ικανή να μας χαλαρώσει, να μας κινητοποιήσει, να μας βοηθήσει να έρθουμε σε επαφή με τα συναισθήματα μας, να επικοινωνήσουμε. Επιλέξτε να ακούσετε την μουσική που σας αρέσει και σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες θα ενεργοποιήσετε την παραγωγή ντοπαμίνης στον εγκέφαλο σας. Η ντοπαμίνη είναι η θαυματουργή ουσία  του εγκεφάλου η οποία αποτελεί πηγή ευχαρίστησης. Επιλέξτε διαφορετικά είδη μουσικής για διαφορετικές δραστηριότητες και ώρες μέσα στην ημέρα σας. Το εύρος των επιλογών είναι μεγάλο, από μουσική για νανούρισμα μέχρι μουσική για χορό και ξεφάντωμα.

Προσφέρετε

Ο κάθε άνθρωπος αντλεί μεγάλη αίσθηση ικανοποίησης όταν προσφέρει ανιδιοτελώς. Επιλέξτε κάποιο τομέα που σας ενδιαφέρει και σας συγκινεί, αναζητήστε φορείς και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτόν και εμπλακείτε με όποιο τρόπο μπορείτε και για όσο το επιθυμείτε προσφέροντας εθελοντικά. Πέρα από τα άμεσα οφέλη τις προσφοράς σας θα νιώσετε χρήσιμος, δημιουργικός και αισιόδοξος. Μέσω της προσφοράς και της επαφής με ανθρώπους που μοιραζόμαστε κοινές ευαισθησίες αποκτά ουσιαστικό νόημα η καθημερινότητα και η ζωή μας. Επιλέξτε να συνδεθείτε με την προσπάθεια και την καλοσύνη αντί με την παραίτηση και την καχυποψία. http://www.elix.org.gr/

    Σεβαστείτε τα συναισθήματα σας

Οφείλουμε στον εαυτό μας να μάθουμε να είμαστε αυθεντικοί και να μην παραμένουμε προσκολλημένοι σε αυτό που οι άλλοι θέλουν από εμάς. Αναγνωρίστε τα συναισθήματα σας και ενοχοποιήστε τα. Δεν σας επισκέπτονται  τυχαία, έχουν προκύψει για κάποιο λόγο. Είστε θυμωμένοι γιατί κάποιος σας απογοήτευσε, είστε λυπημένοι γιατί κάτι δεν πάει καλά, είστε αγχωμένοι γιατί δεν νιώθετε ασφαλής, φοβάστε γιατί κάτι σας απειλεί. Τα συναισθήματα γεννιούνται από τις σκέψεις μας. Εάν δεν τα αποδεχτείτε δεν θα καταφέρετε να τα διαχειριστείτε κατάλληλα. Εάν συναισθήματα που σας δυσκολεύουν απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο άτομο βρείτε κάποιο τρόπο να τα εκφράσετε για να απελευθερωθείτε από αυτά.  Σεβαστείτε τα συναισθήματα σας και αυτοαγαπηθείτε.

     Αναλάβετε την ευθύνη που σας αναλογεί

Συχνά αφήνουμε τον έλεγχο της ζωής μας σε άλλους ανθρώπους αλλά και καταστάσεις. Επιτρέπουμε στους γονείς, τον σύντροφο, τα παιδιά, τους φίλους, τους συγγενείς, τους συνάδελφους, την κοινωνία, το κράτος να καθορίζει τις επιλογές μας και τις πράξεις μας. Δεν είναι πάντα εύκολο να αναγνωρίσουμε και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να πληρώσουμε το τίμημα που τους αναλογεί. Μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να νιώθουμε ανεπαρκής, όμως κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα από εμάς τι χρειαζόμαστε και πώς να το αποκτήσουμε. Κάποιες φορές είναι πιο βολικό να αφήνουμε τους άλλους να αποφασίζουν για μας. Όμως η ελευθερία και η ανεξαρτησία προϋποθέτει την ανάληψη ευθυνών για τις επιλογές μας, τις πράξεις και τα λάθη μας. Πάρτε την ζωή σας στα χέρια σας.

Εκτιμήστε αυτά που έχετε

 Συχνά οι άνθρωποι παγιδευόμαστε εστιάζοντας σε αυτά που μας λείπουν, σε ότι δεν έχουμε καταφέρει ακόμα, σε όλα όσα προσδοκούμε για το μέλλον. Ενώ όμως πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σίγουρα το παρόν μας αποτελείτε και από θετικά στοιχεία τα οποία θεωρούμε δεδομένα.  Αναλογιστείτε για ποια πράγματα θεωρείτε τον εαυτό σας τυχερό. Τα απλά πράγματα μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικά. Η ευτυχία έρχεται με την αναγνώριση αυτών που έχουμε και με την ικανότητα μας να τα απολαμβάνουμε, αλλά σπάνια με την απόκτηση των όσων πιστεύουμε ότι θέλουμε. Δείξτε ευγνωμοσύνη στον εαυτό σας, στους γύρω σας, στην ζωή.

 

Προσαρμοστείτε

Zούμε σε μια εποχή με ραγδαίες εξελίξεις. Πολλά από αυτά που θεωρούσαμε δεδομένα ανατρέπονται. Το ανθρώπινο είδος  έχει επιζήσει εξαιτίας της ικανότητας του να προσαρμόζεται. Μην μένετε προσκολλημένοι στο παρελθόν ή σε ότι ιδανικά θα θέλατε να σας συμβεί. Αποδεχτείτε πως η ζωή είναι γεμάτη απώλειες. Σκεφτείτε πως μπορείτε να αξιοποιήσετε τις αλλαγές που επιτάσσει η ζωή. Επιλέξτε αν θα είστε μέρος του προβλήματος ή της λύσης.

Φροντίστε τις σχέσεις σας με τους ανθρώπους που αγαπάτε

Εκφράστε σε αυτούς χωρίς λογοκρισία τα θετικά σας συναισθήματα. Πείτε τους πόσο σημαντικοί είναι για εσάς. Συγγενείς και φίλοι χρειάζονται το ενδιαφέρον σας και εσείς το δικό τους. Περάστε χρόνο μαζί τους, συζητήστε, ξεκουραστείτε και διασκεδάστε. Επενδύστε στις σχέσεις σας, είναι άλλωστε ότι πιο σημαντικό έχετε. Έρευνα αναδεικνύει πως οι άνθρωποι που έχουν τουλάχιστον δύο κοντινούς φίλους δηλώνουν πιο χαρούμενοι και έχουν καλύτερο επίπεδο ποιότητας ζωής από τους υπόλοιπους. 

Επιμεληθείτε την διατροφή σας

Η διατροφή μας αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας μας και επηρεάζει ποικιλότροπος την διάθεση μας, την ψυχική και σωματική μας υγεία. Το σώμα μας είναι το σπίτι μας και οφείλουμε να το προστατεύουμε και να το τροφοδοτούμε με ότι καλύτερο μπορούμε. Επιλέξτε τροφές που βοηθούν στην καλή λειτουργία του οργανισμού σας και σας δίνουν ενέργεια δίχως να σας επιβαρύνουν με περιττά λιπαρά και ζάχαρη. Συχνά οι γρήγοροι ρυθμού της καθημερινότητας δεν μας επιτρέπει να αναλογιστούμε ποιες τροφές είναι πραγματικά ωφέλιμες και καταναλώνουμε ακατάλληλα προϊόντα τα οποία επιβαρύνουν την φυσική μας κατάσταση. Τα φρούτα και τα λαχανικά (μέσα στην μεγάλη τους ποικιλία σίγουρα θα βρείτε κάποια να σας αρέσουν), το ψάρι, οι ξηροί καρποί, τα γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, τα όσπρια και τα προϊόντα ολική άλεσης συμβάλλουν στην καλή εγκεφαλική λειτουργία η οποί είναι υπεύθυνη για την σωματική και ψυχική μας υγεία. Ο σεβασμός στο σώμα μας σημαίνει και σεβασμό στη ζωή.  

Εκφραστείτε μέσω της τέχνης

Είτε ως δημιουργός, είτε ως αποδέχτης η τέχνη μας βοηθάει να ζούμε καλύτερα. Κάθε είδους τέχνη μπορεί να μας δώσει την ευκαιρία να εκφράσουμε ή συνειδητοποιήσουμε συναισθήματα, να προβληματιστούμε, να επικοινωνήσουμε, να σκεφτούμε, να συνδεθούμε με άλλους ανθρώπους, να κατανοήσουμε, να εξερευνήσουμε. Αναμφισβήτητα η τέχνη έχει θεραπευτικές προεκτάσεις, γνωστές από την αρχαιότητα. Η κάθαρση μέσω των τραγωδιών αλλά και η ευθυμία μέσω της κωμωδίας ήταν οι πρώτες θεραπευτικές ιδιότητες που δόθηκαν στην τέχνη του θεάτρου. Η αξία του θεάτρου και της μουσικής είχε αναγνωριστεί σε τέτοιο βαθμό ώστε θεότητες όπως ο Διόνυσος  και ο Απόλλωνος αντιπροσώπευαν τις αρετές τους. 

  images 13Αναρωτηθείτε

Όταν καλείστε να επιλύσετε κάποιο πρόβλημα, περνάτε μία κρίση ή επιθυμείτε να κάνετε μια αλλαγή πάρτε λίγο χρόνο να διευκρινίσετε τα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. 1.Τι είναι αυτό που θέλετε;
  2. 2.Ποτέ θα ξέρετε πώς έχετε αυτό που θέλετε;
  3. 3.Τι σας εμποδίζει από το να το έχετε;
  4. 4.Τι χρειάζεστε για να το αποκτήσετε;
  5. 5.Πώς θα αλλάξει η ζωή σας όταν το αποκτήσετε;
Διαβάστηκε 2082 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 04 Απριλίου 2012 09:25
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « για αναζήτηση Σεμινάρια »